Mathematical Modelling in Mathematics Education as way to develop critical consciousness: a theoretical study
Resumo
According to Freire, understanding is the result of a process that requires effort, recreation and research, and this is possible following a democratic educational practice, that aims to develop a critical consciousness. In other words, teaching and learning should involve search, trial and error, misunderstanding, curiosity, satisfaction, and pleasure. Mathematical Modelling in Mathematical Education, as proposed by Burak, includes all of that and the development of a critical consciousness. Therefore, in this paper, we present a theoretical study showing some relations between the actions that students do during the steps of mathematical modelling activity proposed by Burak and the characteristics of critical consciousness proposed by Freire.
Palavras-chave
Texto completo:
PDF (English)Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2017 Gabriele Granada Veleda, Dionísio Burak
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.