Math Skills Prioritised in the Evaluation of Early Childhood Education
Resumo
This study deals with the matter of evaluation in early childhood education concerning mathematical knowledge. It aims to identify which skills are prioritised in the evaluation of preschool classes from a public school. The methodological design is the Case Study, and it is based on the documentary analysis. Fifty-two descriptive evaluation documents elaborated by eight teachers were analysed, taking into account the objectives provided by the Brazilian National Curriculum for Early Childhood Education. The data indicate that most of the mathematical skills related to “Number and Numbering System”, “Greatness and Measures” and “Space and Shape” are evaluated and recorded in the documents. It is noteworthy the absence of references to the notions of successor and predecessor, comparison of numeric writings, the monetary system, and bi and three-dimensional representations of objects.
Palavras-chave
DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v21iss4id4018
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2019 Crislaine de Anunciação Roveda, Cristina Cavalli Bertolucci, João Alberto da Silva
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.