"Intellectual? No," expert

Rosilda dos Santos Morais

Resumo


This paper aims to problematize the concepts of "intellectual" and "expertise and experts" with the purpose of bringing elements to an ongoing debate in research that investigates processes that constitute knowledge in teacher training and teaching. For the discussion, the following guiding question was considered: “Are the concepts “intellectual” and “expert” synonyms?” recurrent demand of the cited researches. The narrative was elaborated based on researches that investigate the evolution of the “intellectual field” as well as researches that analyse constitutive processes of the “sciences field of education”.

Palavras-chave


Know-how (savoir-faire); Intellectuals; Experts; History of mathematics education

Texto completo:

PDF (English) PDF


DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v21issEid5169

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Direitos autorais 2019 Rosilda dos Santos Morais

Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.

ANÚNCIOS

Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.

Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.

Conceito A2 na Capes(2021)

Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24

eISSN: 2178-7727

Indexações:

A Acta Scientiae é indexada em:
Scopus logoScopusLatindex logoLatindexedubaseEdubase (SBU/UNICAMP)
Sumarios.org logoSumarios.orgGoogle Scholar logoGoogle ScholarPortal Livre (CNEM) logoPortal LivRe (CNEM)
Journals for Free logoJournals for FreeREDIB logoREDIBGaloá DOIGaloá DOI

Creative Commons License
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.