Perception of professors who teach statistics in higher education in Brazil towards statistical teaching
Resumo
This study aims to identify the perception of three hundred and thirty-four teachers who teach statistical content in undergraduate courses in Brazil according to their area of action, considering the following aspects: how statistical knowledge is acquired; how the statistical content is worked in the classroom; and as techniques of memorization are linked to the process of teaching Statistics. Depending on the field of study they teach (Humanities, Exact and Natural Sciences, and Health Sciences) or the type of institution for which they work (Public or Private), they define statistics as a research tool for organizing and analyzing data for decision making and using real problems. They still argue that statistical knowledge is acquired by associating theory with practice with the support of technological tools.
Palavras-chave
Texto completo:
PDF (English)DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v20iss1id3418
Apontamentos
- Não há apontamentos.
Direitos autorais 2018 Ailton Paulo de Oliveira Júnior, Fausto José Caetano Araújo
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.
ANÚNCIOS
Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.
Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.
Conceito A2 na Capes(2021)
Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24
eISSN: 2178-7727
Indexações:
A Acta Scientiae é indexada em:Scopus | Latindex | Edubase (SBU/UNICAMP) | |||
Sumarios.org | Google Scholar | Portal LivRe (CNEM) | |||
Journals for Free | REDIB | Galoá DOI |
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.