The Quest of the Important in Mathematics Classroom

Eduardo Mancera Martinez, Eduardo Basurto

Resumo


In this article, some ideas are exposed to take out profit of the properties of the straight line to know and to explore many interesting properties of functions as polynomials or rational functions. Some ideas are also presented to use the graphic calculators in a sequence that allows integrating the arithmetic language with the graphic and algebraic languages. This proposal has been applied in initial mathematic courses of future economists and engineers, obtaining interesting results related to the development of the graphic thought.


Palavras-chave


Graphic Calculators; Graphic Thought; Mathematics Classroom.

Texto completo:

PDF (English)


DOI: https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v20iss6id4898

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Direitos autorais 2018 Eduardo Mancera Martinez, Eduardo Basurto

Licença Creative Commons
Esta obra está licenciada sob uma licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.

ANÚNCIOS

Informamos que, a partir de outubro de 2024, a revista Acta Scientia volta a aceitar submissões de artigos para publicação.

Mais, informamos que sites fraudulentos, https://periodicos-ulbrabr.org e https://periodicos-ulbrabra.org, estiveram se passando pela Acta Scientiae, utilizando nosso nome e identidade visual e até solicitado taxas de APC, que nós não cobramos. Aconselhamos cautela para evitar serem enganados por sites semelhantes.

Conceito A2 na Capes(2021)

Índice h5 do Google Scholar: 13
Índice mediana h5 do Google Scholar:24

eISSN: 2178-7727

Indexações:

A Acta Scientiae é indexada em:
Scopus logoScopusLatindex logoLatindexedubaseEdubase (SBU/UNICAMP)
Sumarios.org logoSumarios.orgGoogle Scholar logoGoogle ScholarPortal Livre (CNEM) logoPortal LivRe (CNEM)
Journals for Free logoJournals for FreeREDIB logoREDIBGaloá DOIGaloá DOI

Creative Commons License
Todos os trabalhos publicados aqui estão sob uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.